Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների դեպքում տուժած մեքենաների ապահովագրական հատուցումը ոչ թե գումարի տեսքով վճարել, այլ վերանորոգել ավտոմեքենան։ Հայաստանի ավտոապահովագրողների բյուրոյի գործադիր տնօրեն Վաղինակ Եղիազարյանն այսօր ՀՀ ԱԺ պաշտպանության և անվտանգության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախաձեռնած «Ճանապարհային երթևեկության անվտանգությունը ՀՀ–ում» թեմայով խորհրդարանական լսումների ժամանակ ներկայացրեց ՃՏՊ-ների թիվը նվազեցնելու և կանխարգելելու համար մշակված առաջարկների փաթեթը։
«Ներկայում պատահարների հետևանքով տուժած տրանսպորտային միջոցների ավելի քան 99 տոկոսը ապահովագրական հատուցումը ստանում է գումարային տեսքով։ Վերանորոգման տարբերակի խրախուսումը հնարավորություն կտա խուսափելու շատերին հայտնի այն իրավիճակներից, երբ տրանսպորտային միջոցը վնասելուց հետո շարունակում է այդպես երթևեկել՝ առանց վերանորոգման և հանդիսանում է լրացուցիչ վտանգի աղբյուր։ Նման իրավիճակները հնարավոր կլինի նվազագույնի հասցնել կամ նույնիսկ վերացնել, որովհետև այդ տրանսպորտային միջոցները գործում են նոր պատահարներ, որ ևս մեկ անգամ հատուցում ստանան»,- նշեց բյուրոյի տնօրենը։
Եղիազարյանի խոսքով՝ վերջին տարիներին ՀՀ-ում ՃՏՊ տեղի ունենալու հավանականությունը 11 տոկոսից բարձր է, մինչդեռ, օրինակ, Եվրամիության երկրներում այս ցուցանիշը 2, նույնիսկ 3 անգամ ցածր է։ Հաշվի առնելով այս իրողությունը՝ Հայաստանի ավտոապահովագրողների բյուրոն ԱՊՊԱ համակարգի 2025-2028թթ․ ռազմավարության շրջանակում առաջնահերթություն է սահմանել պատահարների կանխարգելումը։ Նրա խոսքով՝ նպատակը ոչ միայն պատահարների քանակի նվազեցումն է, այլև դրանց հետևանքների թեթևացումը, ինչը կհանգեցնի երթևեկության մասնակիցների անվտանգության բարձրացմանը, նաև խցանումների նվազեցմանը։
Այս նպատակով բյուրոն 3 ուղղություններով ծրագրեր է առաջարկում՝ ճանապարհային պայմանների և ենթակառուցվածքների, տրանսպորտային միջոցների վիճակի և երթևեկության մասնակիցների վարքագծի բարելավում։
Առաջարկվում է, օրինակ, քարտեզագրել ՃՏՊ-ների բարձր հաճախականություն ունեցող «սև կետերը» և տարբեր մարմինների հետ աշխատանքի միջոցով բացահայտել պատահարների հիմնական պատճառները, փորձել արդյունավետ լուծման ուղիներ գտնել։
Տրանսպորտային միջոցների վիճակի հետ կապված բյուրոն առաջարկում է փոփոխել և բարելավել ավտոմեքենաների տեխզննման պայմանները, օրինակ, դա իրականացնել ապահովագրական ընկերությունների վերահսկողության ներքո։ Ինչպես նաև որոշակի կարգ մշակել՝ հին ավտոմեքենաների մուտքը ՀՀ նվազեցնելու և փոխարենը նոր մեքենաների մուտքը խրախուսելու համար։
Ինչ վերաբերում է երթևեկության մասնակիցների վարքագծին, օրինակ՝ առաջարկվում է ապահովագրական սակագների հաշվարկում ներառել վարչական իրավախախտումների մասին տեղեկատվությունը, որը լրացուցիչ զսպող հանգամանք կարող է լինել վարորդների համար օրինակելի վարքագիծ դրսևորելու նպատակով։ Իսկ օրինակելի վարորդներին կարելի է խրախուսել, օրինակ, սակագնային զեղչերի միջոցով։
Եղիազարյանի կարծիքով՝ ծրագրերի արդյունավետ իրականացման համար անհրաժեշտ է պետական և մասնավոր հատվածների սերտ համագործակցություն, ինչպես նաև համապատասխան օրենսդրական փոփոխություններ։ Ուստի առաջարկում է ստեղծել աշխատանքային խումբ, որում ներառված կլինեն ՀՀ ներքին գործերի նախարարության, Երևանի քաղաքապետարանի, ՀՀ տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարության, ապահովագրական ընկերությունների և շահագրգիռ այլ մարմինների ներկայացուցիչներ։
0Comments