Ինչու՞ են ուսուցիչները ծնողներին կոչ անում չգնել սմարթֆոններ երեխաների համար մինչև 14 տարեկանը
Հուլիսի 24, 2025

Ինչու՞ են ուսուցիչները ծնողներին կոչ անում չգնել սմարթֆոններ երեխաների համար մինչև 14 տարեկանը

By Հուլիսի 23, 2025 22

Միացյալ Թագավորության Մոնմուտշիր կոմսությունում դպրոցները միավորվել են անսովոր նախաձեռնությամբ՝ կոչ անելով ծնողներին չգնել սմարթֆոններ 14 տարեկանից փոքր երեխաների համար: Այս քայլը պայմանավորված է կիբերհաշմանդամության, հոգեկան առողջության խնդիրների և գաջեթների նկատմամբ չափից ավելի կախվածության մասին աճող մտահոգություններով, որը, ըստ հետազոտությունների, օրական հասնում է ութ ժամի: Պետական և մասնավոր դպրոցների ավելի քան 9000 աշակերտներ ընդգրկող այս արշավը դարձել է երկրում նման համակարգված առաջին ջանքը: 

Նախաձեռնության պատճառները

Մոնմուտշիրի դպրոցներից մեկի տնօրեն Հյուգո Հատչինսոնը նշել է, որ շատ աշակերտներ գիշերները երկու, երեք կամ նույնիսկ չորս ժամ անցկացնում են համացանցում, ինչը լուրջ ազդեցություն է ունենում նրանց առաջադիմության և ընդհանուր բարեկեցության վրա: Սմարթֆոնների չափից ավելի օգտագործումը կապված է երեխաների մոտ անհանգստության, դեպրեսիայի և այլ հոգեկան խանգարումների աճի հետ: Թեև դպրոցները չեն կարող վերահսկել, թե ինչպես են երեխաները տանը օգտագործում գաջեթները, նրանք որոշել են աջակցել ծնողներին՝ կոչ անելով սահմանափակել սմարթֆոնների հասանելիությունը: 

Նախաձեռնությունն ընդգծում է, որ սմարթֆոնների վաղ օգտագործումը երեխաներին խոցելի է դարձնում կիբերհաշմանդամության և համացանցում ապատեղեկատվության նկատմամբ: 11-ամյա աշակերտ Լիլիի խոսքով՝ 14-15 տարեկանը ավելի հարմար տարիք է առաջին սմարթֆոնը գնելու համար, քանի որ այդ ժամանակ երեխաներն ավելի լավ են տարբերում ճշմարիտ տեղեկատվությունը կեղծից: 

Ծնողների և երեխաների արձագանքը

Նախաձեռնությունը արձագանք է գտել բազմաթիվ ծնողների մոտ: Օրինակ՝ 12-ամյա տղայի մայր Էմման պատմել է, որ իրեն մեղավոր էր զգում՝ հաշմանդամությունից խուսափելու համար որդուն սմարթֆոն չտալով, քանի որ նա իրեն «մերժված» էր զգում ընկերների մեջ: Այժմ, երբ դպրոցները սատարել են այս մոտեցումը, նա առաջարկել է որդուն կոճակային հեռախոս՝ զանգերի և SMS-ների համար, ինչը նվազեցրել է ընտանիքի վրա ճնշումը: Մյուս ծնողները, ընդհակառակը, սահմանափակումները վիճահարույց են համարում: Նիկոլաս Դորքինգսը, ում որդին սմարթֆոն օգտագործում է ութ տարեկանից, վստահ է, որ գաջեթները երիտասարդների շփման անբաժանելի մասն են, և իր երեխան պատասխանատվությամբ է օգտագործում սարքը: 

Աշակերտներն էլ տարբեր կարծիքներ են հայտնում: Լիլին սատարում է սմարթֆոնի գնումը հետաձգելու գաղափարին, իսկ նրա դասընկերուհի Մորգանը նույնիսկ հրաժարվել է իր գաջեթից՝ նկատելով, որ այն շեղում է իրեն գրքեր կարդալուց և բացօթյա ակտիվ խաղերից:

 Սոցիալական և մշակութային համատեքստ

Մոնմուտշիրի նախաձեռնությունը բարձրացնում է երեխաների կյանքում տեխնոլոգիաների դերի մասին ավելի լայն հարց: Սմարթֆոնները հնարավորություն են տալիս մուտք գործել հսկայական տեղեկատվություն և սոցիալական ցանցեր, բայց նաև առաջացնում են կախվածություն և խոչընդոտում սոցիալական հմտությունների զարգացմանը: Հատչինսոնի խոսքով՝ գաջեթներից կախվածությունը խորացնում է հոգեկան խնդիրները, իսկ ծնողների վրա ճնշումը, որ իրենց երեխան առանց սմարթֆոնի կդառնա «սպիտակ ագռավ», միայն սրում է իրավիճակը: Արշավն ուղղված է ընտանիքներին աջակցելուն՝ ստեղծելով միասնական կանոններ ամբողջ համայնքի համար: 

Հետազոտությունները հաստատում են մանկավարժների մտահոգությունները: Ըստ տվյալների՝ բրիտանացի երեխաները միջինում օրական մինչև ութ ժամ են անցկացնում էկրանների առջև, ինչն ազդում է նրանց քնի, ուշադրության և հուզական վիճակի վրա: Մոնմուտշիրի նախաձեռնությունը փորձ է փոխել այս միտումը՝ առաջարկելով ծնողներին և երեխաներին տեխնոլոգիաների օգտագործման այլընտրանքային մոտեցում: 

Սմարթֆոնների այլընտրանքներ

Որպես սմարթֆոնների փոխարինում՝ դպրոցներն ու ծնողներն առաջարկում են կոճակային հեռախոսներ, որոնք թույլ են տալիս երեխաներին մնալ կապի մեջ, բայց սահմանափակում են համացանցի և սոցիալական ցանցերի հասանելիությունը: Նման սարքերն օգնում են պահպանել հիմնական հաղորդակցությունը՝ առանց կախվածության կամ վնասակար բովանդակության ազդեցության ռիսկի: Բացի այդ, մանկավարժները կոչ են անում ծնողներին խրախուսել երեխաներին կարդալ, զբաղվել սպորտով և այլ գործողություններով, որոնք զարգացնում են ստեղծագործական և սոցիալական հմտությունները: 

Եզրակացություն

Մոնմուտշիրի դպրոցների նախաձեռնությունը, որով կոչ է արվում չգնել սմարթֆոններ 14 տարեկանից փոքր երեխաների համար, կարևոր քայլ է գաջեթների չափից ավելի օգտագործման բացասական հետևանքների դեմ պայքարում: Այն ընդգծում է խնդրի լուծման համար համայնքային մոտեցման անհրաժեշտությունը՝ աջակցելով ծնողներին և օգնելով երեխաներին հաղթահարել սոցիալական նորմերի ճնշումը: Թեև ծնողների և երեխաների կարծիքները բաժանվել են, արշավն արդեն իսկ քննարկում է առաջացրել տեխնոլոգիաների օգտագործումը և աճող սերնդի բարեկեցությունը հավասարակշռելու մասին: Այս փորձը կարող է օրինակ դառնալ այլ տարածաշրջանների համար, որոնք ձգտում են պաշտպանել երեխաներին թվային կախվածությունից:

Rate this item
(0 votes)

Լրահոս