Ղազախստանում կործանված ինքնաթիռը չի կարողացել վայրէջք կատարել Գրոզնիում՝ GPS-ի խլացման պատճառով

Մանրամասներ
վթար

 

Ղազախստանի Ակտաու քաղաքում կործանված Azerbaijan Airlines-ի մարդատար ինքնաթիռը չի կարողացել վայրէջք կատարել Գրոզնիի օդանավակայանում, որտեղ ի սկզբանե պետք է թռչեր Բաքվից՝ մարտական ​​անօդաչու թռչող սարքերի «խլացումների» գործողության արդյունքում, այլ ոչ եղանակային պայմանների պատճառով, ինչպես ավելի վաղ հայտնել էին օդանավակայանի մամուլի ծառայությունից։

Խլացման սարքերը պետք է օգնեին որսալ ուկրաինական անօդաչու թռչող սարքերը, որոնք միաժամանակ գրոհում էին Չեչնիայի մայրաքաղաքը։ Սակայն դա թույլ չի տվել օդաչուներին վայրէջք կատարել ինքնաթիռը, որը, վարկածներից մեկի համաձայն, կարող էր խոցվել ՀՕՊ համակարգի կողմից՝ դիսպետչերի հետ կապի մշտական ​​կորստի պատճառով, հայտնում է ВЧК-ОГПУ-ն։ Հենց որ ինքնաթիռը սկսեց իջնել վայրէջքի համար (նրանք առաջին անգամ փորձեցին վայրէջք կատարել ինքնաթիռը 07.36-ին), դրա GPS նավիգացիոն սարքն անջատվեց, և վերահսկիչը կորցրեց «ռադարային կապը», հետևում է օդանավակայանի հետ անձնակազմի բանակցությունների https://t.me/vchkogpu/53595 սղագրությունից:

Ինքնաթիռը վայրէջք կատարելու երեք փորձերն էլ՝ «թեև ինքնաթռին արդեն սպասում էր օդանավակայանում, և թռիչքուղու լույսերը վառված էին», անհաջող էին, և օդաչուն որոշեց թռչել Բաքու։ Ժամը 08.16-ին, ըստ սղագրության, օդաչուն հայտնել է կառավարման խափանման և թռչնի հարվածի մասին։ Մոտավորապես միևնույն ժամանակ ինքնաթիռի մոտ պայթյուն է տեղի ունեցել. սա, ըստ ալիքի հեղինակների, ցույց է տալիս, որ ինքնաթիռը խոցվել է հակաօդային պաշտպանության համակարգերով:

«Այնուհետև դիսպետչերը հարցնում է, թե արդյոք անհրաժեշտ է որևէ օգնություն, և անձնակազմը նախ խնդրում է եղանակային տվյալներ Մինվոդիի օդանավակայանում, այնուհետև հաստատում է, որ օգնություն է անհրաժեշտ: Այնուհետև դիսպետչերի կողմից ահազանգ է  լսվում. նա մի քանի անգամ կրկնում է եթերում «16-րդ րոպեին», կարծես նա միաժամանակ խոսում էր ուրիշի հետ և նրա հետ համեմատում էր «թռչնի հետ հարավծի» մասին հաղորդագրության ժամանակը որոշ այլ իրադարձությունների հետ», - նշում է ВЧК-ОГПУ-ն։

Հեռուստաալիքի տվյալներով՝ ինքնաթիռը կարող էր խոցվել Չեչնիայի Նաուրսկի շրջանի վրա՝ Գրոզնիի օդանավակայանից 18 կիլոմետր հյուսիս, հյուսիս-արևմուտք՝ 2,4 հազար մետր բարձրության վրա։ Բաց աղբյուրներից ստացված տվյալները ցույց են տալիս, որ այնտեղ տեղակայված են մի շարք զորամասեր, այդ թվում՝ հակաօդային պաշտպանության ուժեր։

Ինքնաթիռի կործանումից անմիջապես հետո կործանված ինքնաթիռի մարմնի վրա բազմաթիվ անցքեր են հայտնաբերվել՝ նման բեկորների հետքերի կամ զենիթային հրթիռի վնասող տարրերի։ Baza-ի հրապարակած կադրերում պոչի վրա անցքեր են երևում, որոնք կարող էին խնդիրներ առաջացնել ինքնաթիռի կայունացուցիչի և վերելակի հետ։ Պատերազմամետ բլոգեր Յուրի Պոդոլյական գրել է, որ «հենց այսպիսի տեսք ունի հակաօդային պաշտպանության համակարգի շահագործման հետևանքով հասցված վնասը՝ ենթադրելով, որ պայթյունը տեղի է ունեցել ինքնաթիռի «կողմում և մի փոքր վերևում»: «Ռազմական իրազեկիչը» ուշադրություն է հրավիրել այն փաստի վրա, որ օդանավի կորպուսում տեսանելի են նաև ավերիչ տարրերից անցքեր։ «Բառացիորեն մաղ», գրում է ալիքը։