Վրաստանի տարածքով հայկական բեռների անցնելու դժվարությունների ծագման իրավական պատճառները.Փորձագետ
Օգոստոսի 14, 2025

Վրաստանի տարածքով հայկական բեռների անցնելու դժվարությունների ծագման իրավական պատճառները.Փորձագետ

By Օգոստոսի 13, 2025 26

Երբ մենք խոսում ենք մեկ այլ պետության (Վրաստանի - խմբ.) սահմանը հատելու մասին, մոռանում ենք, որ դա այլևս խորհրդային հանրապետություն չէ, այլ անկախ պետության տարածք, որն իրավունք ունի ստուգելու որոշակի բեռներ: Դրա մասին NEWS.am-ի թղթակցի հետ զրույցում հայտարարել է Հայաստանի բեռնափոխադրողների ասոցիացիայի ներկայացուցիչ Եղիշե Հովհաննիսյանը: 

«Ավելին, պետություններն ունեն միջազգային իրավունք ունենալ երկակի նշանակության ապրանքների ցանկ, որոնցով անցնելը չի թույլատրվում: Եվ պետությունը դա ինքն է որոշում: Հետևաբար, անհրաժեշտ չէ որևէ մեկից վիրավորվել կամ ասել, թե այստեղ կան որոշ քաղաքական խնդիրներ: Նրանք իրավունք ունեն ստուգելու այն բեռները, որոնց համար ունեն այս կամ այն ազդանշանը: Կամ նույնիսկ կարող է լինել ներքին ընկալում, որ բեռը կարող է ապագայում ինչ-որ խնդիր ստեղծել վրացական պետության համար: Ես կարծում եմ, որ դա նրանց լիակատար իրավունքն է: Ուրիշ բան, որ այդ ամենը հաճախ այստեղ չեն բացատրում կամ պարզաբանում»,- նշել է նա: 

Հովանիսյանը հիշեցրել է, որ հայ հասարակությունը հաճախ բուռն քննարկում է սահմանին այս կամ այն բեռի կանգնեցման մասին տեղեկությունը։

«Արդյո՞ք որևէ մեկը հետաքրքրվել է կոնկրետ դեպքերի իրավական ասպեկտներով։ Համապատասխանո՞ւմ է բեռն այն կանոններին, որոնցով այն պետք է անցնի Վրաստանով։ Յուրաքանչյուր պետություն ունի իր տեսլականը։ Օրինակ՝ նույն հեղուկ գազը վտանգավոր բեռ է։ Կան հատուկ կանոններ, որոնք կոչվում են վտանգավոր ապրանքների տեղափոխման ճանապարհային կազմակերպություն: (Ռուսաստանում դա համարժեքը կոչվում է ДОПОК): Յուրաքանչյուր պետություն ունի իր սեփական վտանգավոր ապրանքների տեղափոխման ճանապարհային կազմակերպությունը։ Դա կանոնների ցանկ է, ըստ որի բեռը իրավունք ունի տեղաշարժվել տվյալ երկրի տարածքով։ 

Մենք վիրավորվում ենք, որ գազով բեռնատարներին թույլ չեն տվել անցնել։ Բայց ինչո՞ւ նրանց թույլ չեն տվել անցնել։ Որովհետև մարդիկ խախտում են տեղափոխման կանոնները, տեղափոխում են բեռներ այնպիսի տրանսպորտային միջոցներով, որոնք չեն համապատասխանում պահանջներին, կամ ուղարկում են վարորդի, որն իրավունք չունի վտանգավոր բեռներ տեղափոխել։ Նման դեպքերում խնդիրներ են առաջանում»,- ընդգծել է փորձագետը։ 

Նա պարզաբանել է, որ խնդիրները լուծելու համար անհրաժեշտ է նախ կանոնավորել գործընթացները Հայաստանում, ապա ինչ-որ բան պահանջել մյուսներից։

«Շատ տարիներ առաջ հասանք նրան, որ Հայաստանի իշխանությունները վտանգավոր բեռների տեղափոխման մասին օրենք ընդունեցին։ Ընդ որում այդ օրենքից բխող կանոնները դեռևս չեն ընդունվել։ Դա աբսուրդ է։ Եթե ինքներս դա չենք արել, ինչո՞ւ ենք պահանջում, որ վրացիները նույնը չանեն։ Նրանք ասում են. «Ոչ, մենք ունենք վտանգավոր կամ հատուկ բեռների տեղափոխման կանոններ, բարի եղեք հետևել այդ կանոններին»,- նշել է Հովհաննիսյանը։ 

Ինչ վերաբերում է Ռուսաստանի հետ սահմանին տիրող իրավիճակին, այս պահին, նրա գնահատմամբ, վիճակն անորոշ է։

«Չնայած, ըստ էության,  Ռուսաստանի Դաշնության հետ կարծես թե ամեն ինչ կազմակերպված է, ըստ ԵԱՏՄ գործող կանոնների, թվում է՝ ամեն ինչ ամրագրված է, բայց մի անհեթեթություն կա։ Երբ պետք է, հարկ եղած դեպքում նույն ռուսական ծառայությունները աչք են փակում։ Եթե խորանաք, կարող եք գտնել որոշ մանրամասներ, որոնք չեն համապատասխանում ԵԱՏՄ գործող կանոններին։ Եվ նրանք օգտվում են դրանից։ Նաև կոռուպցիայի նպատակներով։ 

Հայաստանի Հանրապետության գոյության առաջին օրվանից Վերին Լարսի անցակետով բեռների անցկացումը կապված է եղել որոշակի ծախսերի հետ։ Օսեթիայի սահմանին սահմանին կանգնած տեսուչները միշտ պատճառ ունեն հայկական ավտոմեքենան կանգնեցնելու համար։ Մեր վարորդները անպայման ինչ-որ բան այն չեն անում»,- եզրափակել է  Հովհաննիսյանը։ 

Հիշեցնենք, որ որոշ ժամանակ առաջ հաղորդագրություններ էին ստացվել Վրաստանի տարածքով հայկական ծիրանի և հայկական կոնյակի արտահանման, ինչպես նաև այդ երկրի տարածքով Հայաստան հեղուկ գազի ներմուծմանն առնչվող խնդիրների մասին։ Ավելի ուշ Հայաստանի իշխանությունները հայտնել են, որ բոլոր խնդիրները կարգավորվել են։

 

Rate this item
(0 votes)
Last modified on Չորեքշաբթի, 13 Օգոստոսի 2025 21:03

Լրահոս